E-bikes voor heren

E-bikes zijn steeds geliefder onder mannen. Want waarom zal je je tijd nog verdoen in de file of een stinkende bus, terwijl je ook ontspannen op een e-bike kunt stappen? Vooral voor woon-werkverkeer is een e-bike een uitkomst. Wist je dat afstanden van 10 tot 15 kilometer op een e-bike prima af te leggen zijn? Tijdens het half uurtje dat je op de fiets zit werk je ook nog eens aan je gezondheid. Wat wil je nog meer?

De meeste e-bikes worden aangeschaft vanwege het gemak en de vrijheid. Bezitters van een e-bike geven aan vaker op de fiets te stappen en daarbij ook meer kilometers te fietsen. Zeker met mooi weer is het erg verleidelijk om de auto te laten staan en op de fiets te stappen. Sluit je normaal gesproken achteraan in de file op weg naar je werk? Op een e-bike passeer je fluitend de file. Daarbij ben je in beweging en haal je de dagelijks aanbevolen beweging van 30 minuten.

Kenmerken e-bikes voor heren

Moderne heren e-bikes zien er in de basis uit als een gewone fiets. Een geoefend oog zal het verschil herkennen aan de accu, die meestal onder de bagagedrager zijn gemonteerd en de motor. De positie kan verschillen, maar meestal is deze gemonteerd in het voorwiel of tussen de trapas. Het type fiets noemen we een voorwielmotor of middenmotor. Achterwielmotoren vinden we voornamelijk terug in de speed pedelecs.

Wel of geen herenframe?

Een heren e-bike heeft normaal gesproken een kenmerkende dwarsstang in het frame. Deze dwarsstang stamt uit vroegere tijden: vroeger werd deze stang gebruikt om het frame te verstevigen. Moderne heren e-bikes hebben deze stang niet meer nodig. Het frame is door gebruik van stevigere aluminium buizen dermate stijf en stevig dat de stang niet meer nodig is. Het grote voordeel is dat hiermee een lage instap gecreëerd wordt. Hierdoor is opstappen gemakkelijker, zeker op latere leeftijd. Steeds meer fabrikanten stappen af van het traditionele herenframe, waardoor het niet lang meer zal duren voordat heren e-bikes alleen als ‘lage instap’ aangeboden worden.

bla bla